هولدینگ عابد
هولدینگ عابد

آشنایی با پنجره لیفت اند اسلاید

پنجره لیفت اند اسلاید

پنجره لیفت اند اسلاید یکی از پرطرفدارترین محصولات صنعت در و پنجره بوده که مزایای بیشماری را برای منازل، ویلاها و باغ‌ها به ارمغان خواهد آورد. بطور کلی اگر تمایل به مشاهده فضای خارجی در داخل ساختمان دارید این سیستم بهترین گزینه پیش روی شماست. پنجره‌های لیفت اند اسلاید در ابعاد بزرگ تولید شده اما در عین حال عایق خوبی برای صدا و حرارت به‌شمار می‌روند. سیستم این محصولات به‌گونه‌ای طراحی شده که حداقل تبادل دما را بین فضای داخل و خارج داشته باشند. مجموعه عابد برای کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با این محصولات در بهترین برندها، مطالب جالبی را فراهم آورده است، با ما همراه باشید.

معرفی پنجره لیفت اند اسلاید

پنجره‌های لیفت اند اسلاید عموما سازه‌های بزرگی هستند که یک بخش کامل از دیوار را فرا می‌گیرند. در این سیستم‌ها لاستیک‌های EPDM جهت جلوگیری از اصطکاک قرار گرفته و یراق ویژه‌ای در آنها تعبیه شده است. این یراق باعث می‌شود که پنجره ابتدا از مکان خود بلند شده و سپس حرکت کند.

درحقیقت اول مرحله لیفت و سپس اسلاید انجام می‌شود. در مرحله لیفت لاستیک‌ها از پروفیل جدا شده و تا حدودی پنجره آزادتر می‌شود تا حین حرکت گیر نکند. زیرا این سازه‌ها وقتی بسته هستند کاملا کیپ بوده تا از اتلاف انرژی جلوگیری کنند.

پنجره لیفت اند اسلاید

عملکرد پنجره‌های لیفت اند اسلاید

این محصولات به دو حالت باز و بسته می‌شوند. ابتدا باید دستگیره را به سمت بالا چرخاند تا یراق به بالا کشیده شود و پنجره 5 میلی متر از روی فریم بلند شود. در این حالت اتصال بین لاستیک با پروفیل قطع شده و پنجره به راحتی حرکت خواهد کرد.

برای بسته شدن نیز مجددا باید این دو مرحله پشت سر گذاشته شود. یعنی اول پنجره به سمت جای اول خود حرکت کرده و سپس روی فریم می‌نشیند و لاستیک‌ها مجددا با فریم درگیر می‌شوند. در این حالت میزان اتلاف انرژی به حداقل خواهد رسید و چناچه قفل پنجره را نیز فعال نمایید، امنیت منزل شما حفظ خواهد شد.

در این پنجره‌ها، یراق آلات، سازه را به صورت عمودی بلند کرده و سپس درجهت افقی حرکت می‌دهد. این محصولات در ابعاد ۲۰۸*۶۰۵ و با وزن ۳۰۰ تا ۹۰۰ کیلوگرم طراحی می‌شوند. جالب است بدانید که حداکثر عرض لنگه در آنها ۲ متر و ارتفاع ۳ متر می‌تواند باشد.

درب و پنجره لیفت اند اسلاید در چه نماهایی استفاده می‌شوند؟

اصولا این محصولات برای باغ، ویلا و منازل با فضای خارجی دلنشین مناسب است. درحقیقت قطر زیاد سیستم لیفت اند اسلاید نسبت به سایر پنجره‌ها باعث شده تا تحمل وزن بیشتری داشته باشند. بنابراین به راحتی قادرند وزن شیشه‌های سنگین دو یا چند جداره بزرگ را تحمل کنند.

در این حالت می‌توان از شیشه‌های یک تکه در ابعاد بالا استفاده کرد که دید وسیعی برای افرادی که در فضای داخلی قرار دارند فراهم خواهد نمود. البته پنجره با قطر 12 سانتی متر به بالا را می‌توان مجهز به یراق لیفت اند اسلاید نمود.

تفاوت پنجره‌ ریلی با لیفت اند اسلاید

اصولا تفاوت‌های زیادی بین پنجره‌های ریلی و لیفت اند اسلاید وجود دارد. درحقیقت هر دو جزء پنجره‌های کشویی حساب می‌شوند. در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

عملکرد

پنجره‌های ریلی سه یا چهار پانل داشته و پنجره روی قرقره قرار دارد که با کشیدن لنگه به راحتی حرکت خواهد نمود. درحالی که لیفت اند اسلاید باید ابتدا از روی چهارچوب بلند شود و سپس روی قرقره حرکتی قرار گیرد. اینکار توسط یک دستگیره تعبیه شده جهت همین مسئله انجام می‌شود.

مکانیزم قفل

محصولات لیفت اند اسلاید را می‌توان در حالت نیمه باز نیز قفل نمود و از حرکت بیشتر آنها جلوگیری کرد. درحالی که محصولات ریلی این امکان را نداشته و نوعی خطر برای کودکان، سالمندان و حیوانات خانگی به حساب می‌آیند. زیرا در حالت نیمه باز ممکن است ناگهان با کوچک‌ترین فشار حرکت کند.

امنیت

هر دو محصول عایق صدا و حرارتی خوبی به حساب می‌آیند و می‌توان با استفاده از شیشه‌های دوجداره و عایق بندی مناسب آنها را تقویت کرد. اما بطور کلی از بعد امنیتی سازه لیفت اند اسلاید بسیار بهتر از انواع کشویی عمل کرده و امنیت را به کمال می‌رساند.

تحمل وزن

درب و پنجره‌های ریلی می‌توانند تا ۲۰۰ کیلوگرم را تحمل کنند، اما برای وزن بالاتر حین باز و بسته شدن در مشکل پیش خواهد آمد. بنابراین توصیه می‌کنیم که ابعاد ۲۴۰۰ در ۲۶۰۰ میلی‌متر را برای پانل در نظر گرفته و از ابعاد بزرگ‌تر استفاده نکنید. اما در پنجره‌های لیفت اند اسلاید این مسئله وجود ندارد و می‌توانید پانل‌های بزرگ‌تری را انتخاب کنید.

پنجره لیفت اند اسلاید

ویژگی‌های پنجره لیفت اند اسلاید

درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید را می‌توان به راحتی باز نمود و قابلیت نصب انواع شیشه از جمله شیشه سکوریت و حتی شیشه ضد گلوله را نیز دارد. قطر فریم در آنها از 12 تا 16 سانتی متر بوده و می‌توانند وزن 900 کیلوگرم در هر لنگه را تحمل کنند. همچنین در آنها می‌توان از یراق آلات نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک با بهترین برندها استفاده نمود.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی پنجره‌های لیفت اند اسلاید پرداخته شد و نحوه عملکرد آنها مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این به علت شباهت زیاد این محصولات با پنجره‌های کشویی، تفاوت این دو سیستم بررسی شدند و درنهایت مشخص شد که سیستم لیفت اند اسلاید دارای ویژگی‌های کامل‌تری نسبت به سیستم‌های کشویی دارند.

اگر تمایل به خرید انواع این محصولات در طرح‌ها و رنگ‌های منحصر بفرد داشته باشید می‌توانید با مجموعه عابد، عرضه کننده برترین برندهای خارجی در صنعت درب و پنجره، تماس حاصل فرمایید.

مقالات پر بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *